Tuesday, March 9, 2010

lalala..

hurm.. lamer da aku x tulis kat blog neyh.. rindu sama kamu blog.. huhu.. aku baru balik umah.. seminggu kat umah..tenet x der.. sebab 2 lame x online.. huhu.. adoi.. tak tau nak tulis per.. hidup aku macam biaser x der yg menarik sngt..biasa2.. yela student kan.. x der yg menarik.. g pon aku neyh asik memerap kat bilik jerk.. x der mood nak kuar dari bilik sangat.kalo kuar pon x taw nak wat per.. balik2 termenung sana.. termenung sini.. x pon tengok gelagat manusia.. huhu.. cakap pasal gelagat manusia neyh.. memang seronok.. yela manusia nikan rambut jer sama hitam tapi hati lain2.. itu pon bukan sumer manusia rambut hitam.. ader gak yg rambut merah.. biru.. coklat.. itu pon ader yg kaler kali g 2.. kompem hati len2.. huhu..tadi aku temankan kawan aku berbuka puasa.. sambil2 menunggu waktu berbuka dan mengisi waktu lapang yang tak beraper nak lapang 2..kami mencuci mata dengan melihat gelagat manusia.. pandang kiri ada sepasang merpati dua sejoli seronok berdating.. pandang kanan sekumpulan anak dara syok bersembang sampai x engat dah orang sekeliling.. pandang belakang lagi sepasang merpati begitu khusyuk berdating...hurm.. aku neyh per lagi.. biler syaitan da mula merasuk.. hilang pertimbangn.. sedap la aku n kawan aku 2 wat ketupat ngan rendang2 sekali bila tgk gelagat merpati2 tadi.. ishk2.. terok sungguh.. yg puasa 2 cam x engat da.. syok sangat wat ketupat.. lupe tgh posa.. percume jer pahala pose bg kat merpati2 tersebut..huhu..adoih.. aku pon beristighfar setelah sedar ketupat yg aku n kawan2 wat 2 x datangkan faedah pon.. huhu..ceh.. macam bek sgt.. bukan per.. aku n kawan2 x der niat jahat pon.. jes kiteorang sakit mater tgk gelagat melampau merpati2 tersebut.. kalo setakat brdating biase2 tak pela.. kami pon tak amik keash.. tapi kalo menyakitkan mater yg memandang.. x yah la wat kat public.. sensitivity org len kan perlu dijaga.. x sumer org bolei time perbuatan2 begitu.. aku tak der lah baik sangat.. aku pon banyak kekurangan.. dan sering cuba memperbaiki diri ini dari sehari ke sehari.. banyak juga dosa aku yg aku sendiri x mampu dan x tahu nak hitung..tapi aku cuba sedaya upaya aku untuk berubah.. aku bersyukur dikelilingi rakan2 yg begitu baik dan menjaga pergaulan antara bukan muhrim.. masih boleh bergelak ketawa dan buat 'sengal' tapi masih terkawal dan tidak melanggar batasan..mungkin ada yg kater aku jeles ataupon kolot.. aku tak mampu nak kater apa.. nak buat macammana.. itu adalah aku.. mungkin jugak ada yg kate.. ala.. ko belom ag ada pakwe.. lo x ko pon ntah2 wat menda yg sama.. nauzubillah.. minta dijauhkan allah.. aku sangat takot andai itu terjadi.. semoga allah melindungi aku dari segala perkara yg sebegitu..aku sedar aku pon x begitu baik.. tak layak berkate pada orang.. tapi aku hanya manusia biasa.. kadang2 ada rasa tidak suka dan tidak berkenan.. dan kadang2 terasa untuk meluahkannya.. aku bukan jenis manusia yg suka pendam sesuatu begitu lama.. nanti aku juga yg susah hati.. jadi biarlah aku luahkan birpun ada yg x suka.. siape je yg mampu puaskan hati smua orang.. mungkin ada yang setuju.. tapi mungkin ada yg x sker jugak.. tapi aku bahagia menjadi diri sendiri yg tak mampu membuat semua orang menyukai aku.. kerana masih ada insan2 yg masih sudi menyukai dan menyokong aku.. itu sudah cukup.. aku cukup bersyukur..

P/S: lalal.. aku pon x taw la per yg aku ngarotkan neyh.. haha..

No comments:

Post a Comment